Rechtspraak blijft WhatsApp aanbieden

Het Rechtspraak Servicecentrum (RSC) verlengt de proef waarbij mensen via WhatsApp vragen kunnen stellen. Wel verandert het onderwerp waarover dat kan. Sinds maandag 1 juli biedt het RSC via WhatsApp technische en functionele ondersteuning voor de digitale diensten van de Rechtspraak. Het gaat dan om vragen over de werking van de digitale systemen en formulieren.

Het RSC startte op 1 oktober vorig jaar met het aanbieden van WhatsApp voor vragen over gezag. In de praktijk blijkt dat veel mensen dit kanaal weten te vinden en het gebruik van WhatsApp als drempelverlagend ervaren. Wel bleek dat veel vragen, juridische adviesvragen bleken te zijn. Op die vragen kan de Rechtspraak vanwege haar onafhankelijkheid en onpartijdigheid, geen antwoord geven. Daarom is gezocht naar een onderwerp waarbij het RSC weg kan blijven van de juridische inhoud. Het RSC beantwoordt daarom sinds 1 juli vragen van burgers en advocaten die gebruik maken van de digitale diensten en formulieren van de Rechtspraak. Als het vervolg van de proef met WhatsApp succesvol is, wordt gekeken of dit kanaal structureel en ook voor andere vragen ingezet wordt.

Het Rechtspraak Servicecentrum

Het Rechtspraak Servicecentrum is de vraagbaak voor particulieren, organisaties en professionele partijen. Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 20.00 uur zitten medewerkers klaar om vragen over (digitaal) werken en rechtspraak in het algemeen te beantwoorden. Dit kan via social media (Twitter, Facebook en LinkedIn) of telefonisch (088 361 61 61).



Bron: Rechtspraak.nl via Alle landelijke actualiteiten

Bel mij terug

Bel mij