Veel gestelde vragen

Ik heb een dagvaarding ontvangen en kan het hele bedrag niet in een keer betalen en ik wil graag een betalingsregeling treffen
Wij kunnen ons voorstellen dat het soms niet mogelijk is om het totale bedrag in een keer bij ons te voldoen. Als u niet in één keer kunt betalen, maar er wel van overtuigd bent dat u uw schuld in termijnen kunt betalen dan kunt u een verzoek doen voor een betalingsregeling. U kunt hiervoor het formulier betalingsregeling invullen. Wij gaan dan kijken of dit tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb een dagvaarding ontvangen, als ik nu betaal hoef ik dan niet de kosten van de dagvaarding te betalen
Omdat de deurwaarder al bij u is langs geweest en de dagvaarding al is aangebracht bij de rechtbank, is het niet mogelijk de kosten van de dagvaarding terug te draaien.
U zult dus de hoofdsom + de dagvaarding, rente en incassokosten moeten betalen.

Ik heb iets ontvangen van jullie maar ik weet niet waar een en ander betrekking op heeft
Op al onze correspondentie staat een dossiernummer vermeld. Als u vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen. U vindt het directe telefoonnummer bovenaan de brief. Met behulp van het dossiernummer kunnen wij u verder helpen.

Er is beslag gelegd op mijn inkomen en nu?
Het kan voorkomen dat, om wat voor reden dan ook, wij ons genoodzaakt voelen om over te moeten gaan tot beslaglegging op uw inkomen. Dit houdt in dat wij, op basis van uw inkomen en leefsituatie een beslagvrije voet uitrekenen, (dit zijn wettelijk vastgestelde bedragen).
Een beslagvrije voet is het gedeelte van uw inkomen waar uzelf iedere maand recht op heeft. Het inkomen boven de beslag vrije voet zal naar ons worden overgemaakt. Dit bedrag zal maandelijks van uw openstaande schuld worden afgeboekt.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Gerechtsdeurwaarderkantoor Van der Meer & Philipsen neemt klachten zeer serieus.
Indien u het gevoel heeft dat u onjuist bejegend bent of zich niet begrepen voelt om wat voor reden dan ook, dan kunt een klacht indienen.

U kunt hiervoor ons klachtenformulier gebruiken.

U kunt uw klacht richten aan:
Gerechtsdeurwaarderskantoor Van der Meer & Philipsen
O.v.v. Klacht
Postbus 84
1800 AB Alkmaar

Of per e-mail naar: info@vdmph.nl

Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld.

Direct contact

+31 (0)72-5147000 +31 (0)72-5147029 info@vdmph.nl

Van der Meer & Philipsen

Rogier van der Weydestraat 2
1817 MJ Alkmaar

U heeft een vordering

We zijn u graag van dienst.
Hoe nu verder?

Wat kunt u doen?

Ik moet betalen. Wat nu?

We zijn u graag van dienst.
Hoe nu verder?

Wat kunt u doen?

U wilt een betalingsregeling

U kunt ons een voorstel doen.

Betalingsregeling

Nieuws

Wet bekendmakingen aan personen zonder bekende woon- of verblijfplaats...

Lees verder

Per 1 mei: Versneld hoger beroep door second opinion...

Lees verder

Eerste Kamer akkoord: Nederland krijgt internationale handelskamer...

Lees verder

Henk Naves voorgedragen als voorzitter Raad voor de rechtspraak...

Lees verder